Pages

Thursday 15 December 2016

BAGAIMANA NAK TAHU SESUATU TANAH YANG DIIKLANKAN ITU BETUL-BETUL MURAH ATAU TAK



Cuba pergi kat mana2 website yang ada orang iklankan tanah pertanian untuk dijual. Kalau nampak harga tanah pertanian tu, macam mana korang nak klasifikasi kan ianya betul2 murah?


Orang yang dah ada "sense of price" dan berpengalaman biasanya tahu sesuatu tanah pertanian itu murah atau tak.


Bukan macam beli rumah. Kalau harga belian rumah lagi mahal dari harga rumah jiran, kita cakap mahal. Kalau harga belian rumah lagi murah dari rumah jiran sebelah, kita cakap murah.


Tanah nie awak kena ada pengalaman. Tak kisahlah pengalaman membeli ke. Pengalaman menjual ke. Pengalaman menguruskan dan mengusahakan ke. Lagi bagus experience feeling tu dilalui sekurangnya setahun. Lagi lama lagi bagus. Baru "sense of pricing" anda terhadap sesuatu tanah itu akan peka sebaik baiknya.


Kalau tak, RM30,000 per ekar awak cakap murah, RM300,000 per ekar pun awak cakap murah, semuanya awak hantam cakap murah.


Yelah. Berkeinginan sangat nak ada sebidang tanah sekurangnya 1 ekar. Kan?




Kredit: mudah.my


Nak semak harga semasa tanah? Klik sini.


Muhammad Rafiq Adnan

rafiqadnan69@gmail.com





18 comments:

  1. Aslkum...boleh bantu sya x untuk cara2 permohonan tanah kerajaan
    016 281 9490

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan,

    Mohon bantuan dari tuan untuk dptkan info pasal tanah kerajaan yang boleh disewa especially area Hulu Selangor or Batang Padang. Tq
    016-6854494

    ReplyDelete
  3. Askm..
    Saya minta jasa baik tuan untuk membantu saya.. Tanah yang saya duduki ada lah tanah wakaf tetapi tak diteruskan kerana penduduk complain takut laluan air.. Jadi keluarga saya dah duduk hampir 30tahun yang boleh harap sayalah yang nk mohon tanah ini untuk buat rumah yang selesa adek beradik ramai 8 0rg jadi saya nak kan jawapan bagaimana boleh ke saya mohon tanah ini

    ReplyDelete
  4. Asalam... Sy cri tanah kerajaan untuk disewa area melaka

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum minta tolong .cari tanah kerajaan untuk di sewa area Ipoh ke batu Gajah ke Chemor pun blh.saya saya nak tanam buah dan sayur sayuran.

    ReplyDelete
  6. Salam saya ingin berniaga kedai makan...cuma nak cari tanah kosong kerajaan yang boleh disewakan di johor bahru... bagaimana caranya ya... harap tuan dapat membantu... ni no saya 0177036462

    ReplyDelete
  7. very interesting, terima kasih.
    tambah satu soalan, mohonan ini ada tengok bangsa ke ? atau malay sahaja?

    ReplyDelete
  8. boleh minta tolong saya nak mohon tanah untuk membina landscape macam banjaranhotspringretrear

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum Tuan...
    Mohon bantuan Tuan untuk mengajar cara2 permohonan tanah kerajaan..saya berminat sangat dalam hal pertanian...
    012-355 6091

    ReplyDelete
  10. Tuan...
    Mohon bantuan Tuan untuk mengajar cara2 permohonan tanah kerajaan..saya berminat sangat dalam hal pertanian...0104610340

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum.

    Bismillah

    Boleh bantu bagaimana untuk mohon tanah kerajaan.


    http://www.wasap.my/60123385142/naktahubelitanahkerajaan

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum sayap daripada koperasi pembangunan Kulaan berhad bercadang nak mohon tanah BN pertanian buat kebun berkelompok tanam durian musang king, keahliannya 200 orang , setiap orang 5ekar so jumlah 1000 ekar. Kawasan di cadangkan di daerah Kerian Perak kalau bolih Kawasan berbukit @ lereng bukit . bolih bantu saya d hal ini jadi consultant pelaburan InshaAllah di buat oleh Koperasi Kulaan berhad. TQ hj Zainal 0193705153

    ReplyDelete
  13. Assalammualaikum..akak nak Cari tanah kerajaan YG untuk Di sewa untuk pertanian Di area Selangor keluasan antara 10..15..20 ekar..klu Ada contact akak 0192856329

    ReplyDelete
  14. Salam semua saya mencari tanah untuk disewa.tanah pertanian tanah kerajaan
    0166579112

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah Tuan. Satu hari nanti pasti jumpa jua.

      Delete
  15. Boleh bantu saya bagImana nak mohon tanah kerajan... utuk org tolong saya bagi $$$

    ReplyDelete
  16. 0189455480 WhatsApp

    ReplyDelete